Gastvrijheid: de kunst van het gastheerschap

Gastheerschap

 

Gastheerschap is een kunst en een wetenschap die perfect moet worden gecombineerd. Het gaat er niet alleen om gastvrij te zijn voor je gast, het gaat er ook om attent en bedachtzaam te zijn. We zijn allemaal wel eens op een plek geweest waar de service gewoon niet zo geweldig was. Hoezeer je ook probeerde het goed te maken, het voelde niet helemaal goed. Een gastvrije ontvangst kan een lange weg gaan om nieuwe klanten of zelfs huidige klanten op een bepaald moment terug te lokken. U vraagt zich misschien af waarom dit belangrijk is? Nou, zie het zo: U geeft geld uit om in een hotel of restaurant te verblijven, dus waarom zouden ze er niet alles aan doen om u het gevoel te geven dat u de kosten en de moeite waard bent? Immers, zou u zich ook niet zo willen voelen als iemand u bij hem thuis uitnodigt?

Hoe is Gastheerschap anders dan dienstverlening?

Gastvrijheid is het proces van het vermaken van je gast door middel van de zintuigen. Wat je moet hebben is het talent om een omgeving te creëren waarin je gast alles kan vergeten en één wordt met zichzelf en de omgeving. Dat is waar ze rust vinden. Service is het geven van het product. Het is geven wat je de klant te bieden hebt. Als ze het niet leuk vinden, kopen ze het niet. Als je gastvrijheid geeft, creëer je herinneringen. Service is gewoon een transactie.

Het belang van een goede eerste indruk

Dus, je bent bij de receptie om in te checken, en de agent lacht naar je, zegt "Hallo!" en vraagt je hoe je reis verloopt? Dat is zo'n beetje alles wat u vanaf dat moment nodig hebt om een geweldig verblijf te hebben. Je moet je welkom en op je gemak voelen. Dat doe je door beleefd en vriendelijk te zijn. Als je je ongemakkelijk voelt of denkt dat deze person ook maar het minste last heeft van het feit dat je hun hotel bezoekt, ga je een slechte tijd tegemoet. Je moet een goede eerste indruk maken. Je kunt geen tweede indruk maken als je geen eerste indruk hebt gemaakt. Wanneer je incheckt, maak je ook een eerste indruk voor de baliemedewerker. Dit is een kans om te laten zien dat je beleefd bent en manieren hebt. Als u een goed verblijf wilt hebben, moet u op deze details letten.

3 belangrijke dingen die uw hotelverblijf maken of breken

  • Check-in tijd – Hoe snel ben je bij de receptie? Beleefd, maar snel. Als het te lang duurt, begin je je te ergeren.
  • Check-out tijd – Wat is uw haast? Heb je haast om te vertrekken of blijf je nog even hangen?
  • Uw kamer – Wanneer komt u aan in uw kamer? Is hij schoon? Is hij netjes? Zijn de benodigdheden zoals een tandenborstel of shampoo in de badkamer? Is er een welkomstbriefje dat u welkom heet in het hotel?

Slotwoorden

Gastheerschap gaat over het verwelkomen van je gasten en ervoor zorgen dat ze zich comfortabel en welkom voelen. Het gaat erom een omgeving te creëren waarin ze zichzelf kunnen vergeten en gewoon kunnen zijn. Ze kunnen hun ware zelf ontdekken. Het gaat erom verder te gaan dan wat nodig is om een kwaliteitservice te leveren. Het gaat erom een extra stap te zetten om de mensen die in uw hotel verblijven een geweldige herinnering te bezorgen. Het gaat erom de beste gastheer te zijn die u kunt zijn.