De kunst van kunsthandel

Kunsthandel Haarlem

Kunst is tijdloos en zal mensen nog duizenden jaren inspireren.

Door hedendaagse kunst te integreren met oorspronkelijke kunstvormen wordt het vuur aan de schenen gelegd en wordt het traditionele museum getransformeerd met meer gemoderniseerde werken. Kunst wordt sterk geassocieerd met een gevoel van tijd en plaats, of dat nu ergens in de Stille Zuidzee is of midden in het Philosophy Park in Philadelphia. Kunst beantwoordt niet aan een voorbestemd idee van genre, geslacht of status. Kunst is voor het individu, een passie, een uitdaging of een oefening. Kunststudenten zien de wereld anders, met een heel andere lens. Kunst stelt ons in staat beter met elkaar te communiceren, en is een hoeksteen van het onderwijs in Australië en Europa. Het onderwijzen van kunst gaat over “hoe te” niet “wat te”. Het is nog steeds afhankelijk van het presenteren van dingen in het leven, maar het houdt zich ook bezig met de grotere, menselijke dimensie van betekenis.

Kunst en architectuur maakten een verschil in Amerika in het begin van de jaren 1970 met de intrede van het lezingencentrum aan de universiteit van Pennsylvania. In die tijd was er weinig reclame en geen mainstream reclame. Het was een kleine markt en de industrie bestond nog niet. Kunst werd geassocieerd met Workshops, de Arts and Crafts en de rijke maar vastberaden protectionisten. Nadat het idee van een nieuwe markt werd aangewakkerd door drie projecten van Clean Air Work in de jaren 80 en 90, begon het langzaam aanhang te krijgen bij bedrijven. Deze principes van creativiteit drongen door in subculturen, waardoor een gemeenschap van steun in de vallenindustrie ontstond, die sindsdien is geoxideerd.

Sinds het begin van de jaren 1970 wordt Art ook gebruikt als spa aan het zwembad bij het Dallas Downs Golf Complex in Texas. Als je niet naar een kas kunt gaan en warm water op verzoek kunt maken, kun je het krijgen voor $12,50 ($1,50 meer dan bij het gokcomplex!). Een van de problemen is dat de kassenbusiness niet robuust is. Als kunst een aanvullende business wordt en financiële kracht in deze zware economische tijden is de sleutel om aan de recessie te ontsnappen. Misschien hebt u ook kunstwerken nodig en denkt u erover uw kunstuitgaven te verkopen aan kunsthandelaars of te ruilen met andere kunstenaars.

Daar komt de term kunsthandel van. Door kunstwerken te verkopen of te ruilen blijft de kunstbusiness in een volle gang. En dat allemaal door de kunst verhandelen.

Een van de problemen echter, als men probeert er een zaak van te maken, is dat het vaak een zeer arbeidsintensieve zaak is, een moeilijk huwelijk tussen artistieke conceptie en commercieel canvas. Het typische aantal uren dat nodig is om het te runnen is ongeveer 20 tot 30, maar misschien heb je het gevoel dat je zo’n werk van liefde bent dat de jaren die je hebt geïnvesteerd goed kunnen worden gebruikt. Het kan zijn dat je nooit veel meer genereert dan je droom en een beetje meer. Terwijl je artistieke zelf bezig kan zijn, heb je ook je bedrijf om mee om te gaan. Dit betekent dat je de tijd en toewijding opzij moet zetten om serieus succes te boeken. Het zal geen verrassing zijn dat klassieke bedrijfsmodellen en bedrijfsintelligentie suggereren dat om een solide start te maken met het opbouwen van een bedrijf, je fundamentele karakters zult moeten blijven hebben. Het zal waarschijnlijk ook een paar jaar hard werken betekenen, u zult waarschijnlijk een paar honderd uur aan uw bedrijf moeten werken, want er kunnen veel, zo niet meer dan honderd van dergelijke uren zijn.

Houd in gedachten dat dit een “gemiddelde” zaak is. Dit betekent niet dat het minder werk of arbeidsintensief is dan de andere, want dit is hopelijk iets waar je over hebt nagedacht voordat je besloot je kunstcarrière voort te zetten, maar je wilt natuurlijk minder uren en meer winst dan de break hieronder. Maar het is het product, het is de wetenschap van de methoden en processen van het zakendoen die deze bedrijven doen draaien. StrategicoupleFilm disfunctioneren en uitdrukkelijk hebben – voorkomt huren soorten metrieken. Keer op keer komen we terug op deze puzzel van de Signs: er zijn freelancers, mensen in hun eigen land, levend in hun eigen land, levend in hun eigen arbeidsmarkt die ons brengen tot oplossingen waar de meesten van ons nooit van gedroomd of aan gedacht hebben. Dus, wat scheidt hen die de Borden maken van hen die dat niet doen? Er is een beroemde uitdrukking: De man die de kaarsen aansteekt, uitbrandt en sterft, is geen creatieveling. Laten we de veronderstelling in vraag stellen dat er een creatieve en vernieuwende commerciële kant zit aan de markten die ze voor ons allen creëren en hier een beetje het systeem ontdekken (het werkt en werkt heel goed).

Hieronder volgen enkele voorbeelden van de hulpmiddelen die in de praktijk nodig zijn om een bedrijf te laten produceren, draaiende te houden, en daadwerkelijk geld te laten genereren en klanten te laten creëren.

1) Schone kantooromgeving

2) Analytische benadering van situaties

3) Veilige maar vriendelijke werkomgeving

4) Het is niet duur, tijdrovend of ingewikkeld

5) Je moet fysiek zijn.

Lees meer

Jan Mankes te koop 
Paul Blanca te koop