Alles over een goede delicatessenwinkel

AlgemeenMet dit suggestieve einde kennen we de betekenis van de term “winkel” als eenvoudig “een plaats waar koopwaar wordt aangeboden en verkocht”, wat logisch is. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is een delicatessenwinkel niet langer een handelszaak. U zult zelden velen vinden die de plaatselijke detailhandelsinstellingen “huizen” noemen, noch bij detailhandelszaken. En u zult ze vinden op het balspeelveld, zoals ze dat ook doen bij andere recreatieve voorzieningen, zoals meren en winkelcentra. Deze winkels zijn dynamischer geworden, waarbij internet en mobiele handel delen van hun verkoop- en marketinginspanningen hebben geïntegreerd. De detailhandelaren van vandaag concurreren op een wereldmarkt die het retaillandschap beïnvloedt.

Als de klanten kunnen worden gevonden op het “punt van aankoop”, waar de produkten worden gekocht, in plaats van omgekeerd, wordt er gezocht naar geselecteerde artikelen (die worden gezien als de echte geldmaker) in de trant van een winkel, in plaats van het winkelcentrum. En dat betekent “een plaats waar koopwaar wordt aangeboden en verkocht”, waardoor geografische grenzen irrelevant worden. De hindernissen die men moet overwinnen zijn gewoon het verschil in het verkopen van een product of dienst op psychologisch, emotioneel (gevoelens) en fysiek vlak, het letterlijk verplaatsen van dingen van plaats naar plaats. Eenmaal gevonden, kan men op zoek gaan naar andere producten: dat is een eenvoudige baksteen- en mortelzaak. De tegenhanger van het internet is de op het internet gebaseerde winkel die iets anders kan verkopen, als het “andersom” niet werkt.

Het Internet heeft thans een tweede hoekkantoor bereikt. De volledige reeks online-diensten van het internet omvat een virtuele winkel en een virtuele winkel die alles verkopen wat u nodig hebt, van boeken tot autoverzekeringen en van bioscoopkaartjes tot papieren handdoeken. Sommige van deze “e-tailers” zijn tijdelijke bedrijven die na een huurcontract van een jaar de winkel voorgoed sluiten. Het internet is het enige soort winkelcentrum dat het controversiële “bakstenen-winkel”-model heeft aangepast, tot aan zijn laatste iteraties. Misschien zullen volgende week of volgend jaar de laatste brick-and-mortar-winkels op deze planeet voorgoed hun deuren sluiten en naar huis gaan, naar hun elektronische schaduw. Tot dan zullen we iets nieuws moeten vinden.

Vanuit een verkoop- en marketingoogpunt gaat het er bij het internet om goederen te presenteren als oplossingen voor uw behoeften in plaats van andersom. Een van de technologieën die dit tot een succes heeft gemaakt, is dat klanten op één lijn zitten met uw website. U als verkoper hoeft de verkoop pas daar te bevestigen. Zodra de klant iets vindt dat relevant en visueel aantrekkelijk is in uw catalogus, of site, zijn uw klanten getraind om “ja” te zeggen in een kwestie van seconden. Dus, technologie verandert elke week een beetje. Voor sommigen is er software die nieuwe technologie uitprobeert die hen samen brengt naar wat ik denk dat de volgende fase is van de evolutie van beeld evoluerend door de dans van woorden: het Web 2.0.

Volgende week gaan we dieper in op de belofte van Web 2.0 om de webervaring voor detailhandelaars te verbeteren, samen met aanvullende tips en trucs voor het ontwikkelen van het Ugly Delicious Web 2.0. Helaas moet Web 3.0 nog een mainstream fenomeen worden. De drang om een unieke en onweerstaanbare winkelervaring voor je klanten te creëren, is ook enigszins geëvolueerd. En de hippe, “hugible” personalisatie van het skateboardmerk heeft daar weer verandering in gebracht. Welke kant je geur ook opgaat, het feit dat je producten presenteert met het gezicht van een persoon erop – en daar textuur en geluid aan toevoegt – heeft de aankoop veranderd. We bespreken dit volgende week.

Lees meer:

Online noten bestellen 

Online wijn bestellen 

Luxe chocolade bestellen 

Delicatessenwinkel